Employer brading

Stranke ne pridejo prve. Zaposleni pridejo prvi. Če skrbite za zaposlene, bodo skrbeli za stranke.

KAJ JE EMPLOYER BRANDING?

Znamka delodajalca je ugled vašega podjetja kot zaposlovalca. So v bistvu vsa mnenja, ki jih iskalci zaposlitve lahko najdejo na spletu in pri vaših trenutnih zaposlenih. Zelo preprosto rečeno je znamka delodajalca vse tisto, kar zaposleni v podjetju mislijo in govorijo o vas, kot delodajalcu, ko niste v neposredni bližini, saj so vaši zaposleni v prvi vrsti glasniki prevladujočega stanja v vašem podjetju.

Znamka delodajalca je ugled podjetja kot okolja za opravljanje dela, je način, da ljudje vzamejo “za svoje” vrednote podjetja. Znamka delodajalca je izraz, ki opisuje priljubljenost podjetja z vidika potencialnega delodajalca ter opisuje moč pripadnosti vrednotam podjetja. Če potegnemo črto je pod skupnim imenovalcem znamke delodajalca ugled, priljubljenost in vrednote.

Dejstvo je, da veliko bolj verjamemo ljudem, ki jih poznamo, ko pa namišljenim “entitetam”, podjetjem, ki nimajo obraza in nam želijo povedati kako dobro vzdušje prevladuje na delovnih mestih in kako dobro ravnajo z zaposlenimi. V prvi vrsti so zaposleni tisti, ki so glas vsakega podjetja, tisti, ki so nosilci resnice dejanskega stanja, vzdušja, resnično “merilo” za kazalnik priljubljenosti, poistovetenju z vrednotami ter seveda odnosov.

Znamka delodajalca je “nekaj”, kar imate, čeprav si tega ne želite. Je senca vašega podjetja, ugled na katerega pa ne morete vplivati na kratek rok, saj se (z)gradi skozi čas.

Zakaj je znamka delodajalca pomembna?

Zaposlovanje dandanes poteka vse bolj podobno trženju, pravi malo več kot 80 % kadrovskih strokovnjakov. To zahteva spremembo v miselni naravnanosti in strateškem pristopu kadrovnikov. Določena podjetja se že dobro zavedajo pomena znamke delodajalca, vendar je žal velikokrat omenjena beseda »avtentičnost«, le “lepa” beseda v opisih podjetja, ki pa (še) ne živi v praksi. Pod avtentičnost je mišljena spletna slika, ki jo prikazujete na raznih kanalih v primerjavi s sliko, ki prikazuje dejansko stanje v vašem podjetju.

Znamka delodajalca je v prvi vrsti pomembna ker s tem izpostavljate svojo kulturo, delovno okolje, razne aktivnosti za zaposlene na primer Team buildingi, udeležba na raznih dogodkih, skrb za zaposlene (rojstnodnevna praznovanja, rojstvo otrok), s tem pa privlačite bodoč kader. Trenutno je stopnja brezposelnosti nizka, kar pomeni, da delodajalci med sabo tekmujete za isti kader in bolj kot kadarkoli prej je pomen znamke delodajalca pridobil na pomenu. V kolikor ne komunicirate jasno, avtentično ter imate v zavesti, da vas zaposleni ves čas opazujejo in so glasniki vrednot podjetja, vzdušja in v veliki meri tudi ključni faktor za privabljanje novega kadra, vam upade ugled podjetja, privabljate neustrezne talente in se soočate tudi z večjo fluktuacijo zaposlenih.

Vaja 1: Kako močno blagovno znamko zaposlenih imate?

Kaj je employer brading oziroma blagovna znamka delodajalca najbolje ponazorimo s spodnjo fotografijo. Kadar je brezposelnost nizka je na trgu vedno več ponudbe za iskalce zaposlitve, ker pomeni da iskalci lahko izbirajo.

Poglejte spodnjo sliko in se odločite za katero trgovsko trgovino bi delali?

Kako ste se odločili? Ali ste razmišljali o plači? Ali ste razmišljali o pogojih, katere imajo ustvarjani trgovci? O tem kar ste razmišljali, to je blagovna znamka zaposlovalca. V enaki panogi imajo po pravilih vsi približno enako plačo, in plača ni edino merilo na podlagi katerega se odločimo iskalci zaposlitve kje bomo delali.

Številne raziskave danes kažejo, da denar izgublja moč glavnega motivatorja. Zaposleni se v vse večjem številu zavedajo, da nad določeno vsoto potrebno za spodobno preživetje, denar doda bore malo k subjektivnemu občutku sreče, dobrega počutja in blaginje.

KAKO SE (Z)GRADI ZNAMKA DELODAJALCA?

Ko navajate ključne točke po čem se razlikujete od podjetij s podobno dejavnostjo, morate ustreliti “iz glave” v čem izstopate, ste drugačni od vseh ostalih na trgu in zakaj izbrati prav vaše podjetje. S komunikacijo navzven povejte bodočemu kadru kako boste ravnali z njimi, če se bodo zaposlili pri vas, obstoječemu kadru pa dajte vedeti, da so vam pomembni in niso zlahka nadomestljivi. Zanimivo dejstvo je, da kar 90 % zavrnjenih kandidatov v procesu selekcijskega postopka sploh ne prejme odgovora o zavrnitvi, kar seveda posledično gradi uporabniško izkušnjo zavrnjenega kandidata.

Znamka delodajalca je kot uporabniška izkušnja vaših strank, kupcev storitev in produktov. Če kot stranke doživimo slabo izkušnjo iz nekega razloga, opravimo nakup »prvič in zadnjič«. V obratnem scenariju, pa sčasoma zgradimo zaupanje s ponudnikom in postanemo stalne stranke.

Pomislite kako torej ravnate z vašim obstoječim kadrom in se vprašajte, če bi vsakega izmed njih vprašali za mnenje ali priporoča zaposlitev v vašem podjetju ter zakaj, potem bi bil kakšen odgovor?

Vsaka izkušnja kandidata, pa četudi ga zavrnete v postopku selekcijskega postopka, lahko postane ambasador za vaše storitve in produkte ali pa zvesti sledilec, ob pogoju, če bo imel z vami kvalitetno izkušnjo iz katere se bo lahko nekaj naučil in boste v njegovo življenje vnesli dodano vrednost.

Če se spomnimo pandemije COVID-19, na kakšen način so se podjetja takrat spopadala s to nepredvidljivo situacijo, veliko pove o podjetjih, kdo so. Res je zanimivo pogledati koliko kreativnosti so nekatera podjetja našla za svoje poslovanje ter na kakšen način so komunicirali s svojim kadrom.

Podjetje AirBnb se je na primer odločil za poseben pristop s prikazom svoje ranljivosti do zaposlenih, kar je odmevalo pri bodočih kandidatih in povečalo ugled njihove blagovne znamke.

KAKO LAHKO IZBOLJŠAMO ZNAMKO DELODAJALCA?

  • Delovne razmere
  • Ugodnosti na delovnem mestu: delo od doma, delo iz tujine, prilagodljivost delovnika za starše, »zdravi« dnevi, fleksibilni urniki, več svobode pri svojem delu.
  • Iskanje in selekcija kadra: kreacija oglasa za prosto delovno mesto, sprejem primernih kandidatov, zavrnitev neustreznih kandidatov, razgovori, sprejem na prvi delovni dan, spoznavanje s člani ekipe, predaja delovnih nalog.
  • Sodelovanje z lokalno skupnostjo: karierni sejmi, start up šole,
  • izobraževanja za zaposlene,
  • možnost napredovanja v podjetju,
  • motivacijskimi potovanju in team building programi za zaposlene,
Employer brading v številkah

KAJ SE ZGODI, ČE JE SLAB EMPLOYER BRADING?

Veliko podjetij razmišlja na način (in ta način je povsem logičen, pa vendar, je to učinkovito le na kratek rok), da se pokaže na spletu na najboljši možni način. Lahko bi rekli v popolni luči, ker naj bi posledično potem privabili najboljši kader. Če je realnost drugačna od podobe, ki jo navzven komuniciramo, potem izpademo nepristno. To je isto, kot če imamo lažne reference za določene storitve in produkte, ko pa realni kupci kupijo produkt, sledijo številne reklamacije. Prodali smo, pa vendar, koliko časa lahko prodajamo na tak način?

Potrebno je imeti v mislih, da je bodoč kader že zelo dobro podučen o korakih, ki jih je potrebno narediti, preden oddajo svojo prijavo na razpisano delovno mesto. Na primer, preverijo ali kateri od skupnih prijateljev dela v podjetju, ki razpisuje delovno mesto in postavi vprašanje ali so navedene informacije v oglasu resnične ali ne. Iskrenost v podanem odgovoru je seveda odvisna od njihove izkušnje podjetja, ki razpisuje delovna mesta, pa tudi kako tesen odnos imajo zgrajen s to osebo.

Primer slabe izkušnje

Mojega kolega sem prosila za kontakt od direktorice, ker sem iskala delo, pa tudi želela sem se preizkusiti v vlogi radijske voditeljice. Po prejetem klicu za termin zaposlitvenega razgovora s strani direktorice sem res komaj čakala na to priložnost. Po kratkem razgovoru, v katerem nisem prejela občutka, da jo sploh zanima kdo sem, kakšne so moje dosedanje delovne izkušnje, pa še zame si je vzela pičlih 20 minut. Po končanem razgovoru me je poslala k svojima zaposlenima, ki ju je moja prisotnost »zmotila« pri delu, kajti direktorica jima ni povedala, da si bosta morala poleg ostalih delovnih obveznosti vzeti še nekaj časa za moje uvajanje. Naslednji dan, ko sem prišla na prvi dan testnega tedna je v pogovoru z mano obračala besede, seveda sebi v prid in ko sem prišla v studio je bil moj bodoči sodelavec ves presenečen, da me danes uvaja, kajti z njim to ni bilo dogovorjeno in sem takoj začutila slabo voljo. Sledil je nadzor direktorice na mojega bodočega sodelavca (ima več let izkušenj dela na radiu) za vsako napačno izgovorjeno besede v etru in moj prvi testni dan je tako postal tudi zadnji. Po končanem nekaj urnem dnevu testiranja sem še poklicala kolega, da mi pove resnico o poteku dela in direktorici in po potrditvi mojih slutenj sem sporočila proti večeru, da se nisem odločila za nadaljevanje testnega tedna. Moje razmišljanje je bilo preprosto, če ima direktorica tak odnos do mene že od samega začetka, kakšen bo šele kasneje, ko bom zaposlena. 

Zaslužek sem takrat močno potrebovala, pa vendar mi je bilo veliko bolj pomembno to, da imam na delovnem mestu dobre odnose z nadrejenimi in s sodelavci ter, da je komunikacija tekoča in pristna.

Hitro se razkrije resnica o podjetju preko vaših zaposlenih. Zelo hitro razkrijejo realno sliko v podjetju. Delate si tudi veliko škodo z neiskreno komunikacijo na spletu, saj na koncu koncev potem sami privabljate številne kandidate, ki niso »primerni« za razpisana delovna mesta in tako obremenjujete kadrovski oddelek.

Pri marketingu, pisanju tekstov in prikazovanju realne/avtentične slike vašega podjetja oblikujte torej strategijo glede na vašo ciljno skupino, bodoč kader. Imejte pred očmi vedno kdo ste, kakšne so vaše vrednote in po čem res izstopate pred drugimi.

KAKO LAHKO VPLIVAMO NA EMPLOYER BRANDING?

Največja napaka pri znamki delodajalca je, da se želite kot podjetje prikazati v najboljši možni luči in se trudite po najboljših močeh privabljati bodoč kader. Kaj ko bi raje privlačili bodoč kader s svojo avtentičnostjo, prikazom realne slike, zgodbami, ko nam ni šlo najbolje, delitvijo težjih odločitev? Nobeno podjetje ni odlično, skorajda ne podobno fantazijskemu delovnemu okolju, kjer poteka vse kot po tekočem traku in vse perfektno. Ko boste razbili svojo perfekcijo in se boste pokazali v pravi luči boste privabili pravi kader in hkrati boste postali nezanimivi za druge, vendar končno bo vaš employer brading služil pravemu namenu. Na ta način boste zaposlili kader, ki bo z vami ostal ne glede na določene izzive, s katerimi se boste v podjetju soočali ter s takim kadrom dosegli »naraven« uspeh vaše znamke. Na sam employer brading lahko vplivamo tudi z objavami na omrežji, se posebej priporočimo dobro strategijo objav na omrežju LinkedIn. Na to temo si preberite tudi članek ” Kako povečamo Employer Branding preko LinkedIna

IZOBAŽEVANJA ZA ZAPOSLENE: EMPLOYER BRANDING (blagovna znamka zaposlovalca)

V okviru ETC Adriatic ponujamo številna izobraževanje za podjetja, eno izmed izobraževanj je tudi Employer Branding. Sami menimo, da se vodje in osebe na ključnih pozicijah v podjetju morajo zavedati, kaj je blagovna znamka zaposlovalca in na kakšen način lahko vplivamo na njo. V ta namen imamo na voljo 8 urno izobraževanje, ki je sestavljeno iz predavanja in delavnice. V prvem delu predstavimo kaj Employer Brading je, kako vplivamo na njega, na kaj moramo biti pozorni, drugi del pa je delavnica, kjer poskušamo teorijo prenesti v prakso.

Za začetek vam ponujamo naš delovni list, ki vam lahko pomaga, da dobite vpogled v vaš employer branding oziroma v blagovno znamko delodajalca.

Vaja za podjetja 2: Kakšen Employer branding imamo?

Za začetek vam ponujamo naš delovni list, ki vam lahko pomaga, da dobite vpogled v vaš employer branding oziroma v blagovno znamko delodajalca. Poskušajte ga izpolniti, na voljo imate 5 minut.

Eployer branding - Canvas
Slika; Employer branding canvas

Kdo je vaša konkurenca?
In kaj lahko ponudite boljšega od njih?

CILJ delavnice: Zavedati se, da stalno delo na Employer Brandingu prinese najboljše kadre. V svoji panogi mora podjetje postati brand leader, le tako bo zanimivo tudi za najbolj kvalitetne kadre. Za povpraševanje in za izpeljavo naše delavnice nam pošljite elektronsko sporočilo na: info@etc-adriatic.com.

KDAJ LJUDJE VERJAMEMO ZNAMKI DELODAJALCA?

Nekatere aktivnosti, ki so dobre samo za marketing (in še to je vprašljivo) so lahko za bodoč kader negativen signal in za obstoječ kader padec integritete, saj se realno stanje precej razlikuje od prikazanega. Ljudje se bomo že nagonsko usmerjali k izkazovanju odličnosti, raziskovanju zanimivih problematik, zgodb preko iskrenih, res avtentičnih objav, raznih podcastov in prispevkov na konferencah. To vse deluje, če odličnost kraljuje tudi v praksi. Dobri, res sposobni vodje ter karierni napredek privlači bodoč kader. Obstoječ kader pa predvsem ceni dobro počutje, izpopolnjene odnose, varnost, napredovanje, prepoznavanje uspehov in podporo v primeru neuspeha.

Kako lahko dosežete, da bo vsak zaposlen (prostovoljni in ne prisiljen ali zavedni) glasnik podjetja v katerem preživi dnevno po 8 ali več ur?

Pri vaši znamki, ki jo gradite kot delodajalec, imejte v mislih glavni cilj oziroma namen:

V nekem pomenu je vsak vaš zaposlen iskalec bodočega kadra. Vsaka aktivnost, ki je v prid zaposlenim in vpliva na raven zadovoljstva in sreče na delovnem mestu (po mnenju zaposlenih in ne vašem) je v bistvu »employer branding«. Naj se v vašem podjetju »employer brading« ne izvaja navzven, temveč se naj močno zgradi v čisto vsakemu od vaših zaposlenih. Jeff Bezos pravi, da je »employer branding« tisto, kar povedo zaposleni, ko delodajalca ni v sobi in tako, da ga gledajo.

Znamka delodajalca je strateška aktivnost s premišljenimi aktivnosti navzven in navznoter. V prvi vrsti pa morajo biti usmerjene v razvoj zaposlenih (karierni razvoj, osebna in karierna rast, razni izzivi, tehnologija, zanimivo dogajanje v podjetju) s prakso, ki je prilagojena, personalizirana. Znamka delodajalca je kompleks, ki ni zgrajen čez noč, ga ni mogoče kopirati, temveč jo je potrebno prilagoditi vašemu podjetju. Zato, pa je toliko bolj pomembno, da veste kdo ste kot podjetje in znate povedati v čem ste res drugačni od preostale množice delodajalcev.

Članek napisala:
Nataša Progar
Strokovna sodelavka ETC Adriatic

Za vsa povpraševanje za izobraževanje zaposlenih nas lahko pokličete na 041 312 468 ali pošljete elektronsko sporočilo na info@etc-adriatic.com


Dodaj odgovor

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*